تاریخچه آدیداس

تاریخچه آدیداس
بر فراز افتخار

تاریخچه آدیداس

تاریخ

ما در یک اتاق شستشو شروع کردیم و جهان را فتح کردیم.

و در این بین ، ما برای رسیدن به اهداف خود بسیار تلاش کردیم.

ما بهترین تلاش خود را کرده ایم. ما بهبود یافته و رشد کرده ایم.

به آینده نگاه می کنیم و همیشه به یاد می آوریم از کجا آمده ایم.

این داستان ماست…

سالهای اولیه

هر داستان عالی یک آغاز دارد. این یکی در یک شهر کوچک در بایرن آلمان آغاز شد.

پس از اولین قدم ها در آشپزخانه شستشوی مادرش ، آدی داسلر “Gebrüder Dassler Schuhfabrik” را در سال ۱۹۲۴ ثبت کرد.

و ماموریت خود را برای ارائه بهترین تجهیزات ممکن به ورزشکاران آغاز کرد.

مدال های طلا در آمستردام (۱۹۲۸ ، لینا رادکه) و برلین برای اولین بار جوایز ، نقاط عطف و فقط شروع داستان ما بودند.

بنیانگذار

در ۱۸ اوت سال ۱۹۴۹ ، آدی داسلر دوباره در ۴۹ سالگی شروع به کار کرد .

“Adi Dassler adidas Sportschuhfabrik” را به ثبت رساند و با ۴۷ کارمند در شهر کوچک Herzogenaurach همکاری کرد.

در همان سال ، او یک کفش را ثبت کرد که شامل ثبت نام آدیداس ۳خط معروف بود.

از آغاز فروتنانه تا یک داستان موفقیت جهانی – که با یک معجزه شتاب گرفت …

معجزه ای در برن

چه کسی تصور می کند که میخ های زیره کفش های فوتبال به نوشتن تاریخ کمک می کند؟

وقتی تیم ملی فوتبال آلمان در فینال جام جهانی ۱۹۵۴ با مجارستان بی نظیر روبرو شد ،

آنها چیزی بیش از یک جایزه کسب کردند.

پیروزی باورنکردنی آنها برای چند دهه آینده در سراسر جهان شنیده می شد.

و آدیداس و بنیانگذار آن را در همه جا به یک برند در زمین های فوتبال تبدیل کرد.

ریبوک: یک برادر بودن ، هنوز مایل ها با ما فاصله دارد

دو برادر که برای بهترین ورزشکار ، در کنار هم کار می کنند. آشنا به نظر می رسد ؟

خوب این داستان از از جایی شروع شد که مایل ها با Herzogenaurach فاصله دارد.

در حالی که آدیداس بعد از معجزه خود در سال ۱۹۵۴ به رشد خود ادامه داد ،

اما دو مرد انگلیسی به نام های جو و جف فاستر به شرکت پدربزرگشان نام جدید ریبوک را دادند.

فعلاً این را بخاطر بسپارید ، بعداً به این موضوع باز خواهیم گشت.

پرهای زیبا پرندگان زیبا را می سازند

اسم چیست؟ همه چیز، هنگامی که شما آن را پس از Kaiser قرار دهید.

هنگامی که مدل لباس مجلسی Franz Beckenbauer اولین جشن خود را جشن گرفت ، اولین قطعه پوشاک آدیداس شد.

و تجارت کاملاً جدیدی را برای شرکتی باز کرد که تاکنون مشهور به کفش بود.

اعتماد ورزشکاران

چگونه می توانید اعتماد به نفس ورزشکاران سطح جهانی را طی دهه های مختلف کسب کنید؟

محصولاتی نوآورانه تولید کنید که عملکرد آنها را به یکباره بهتر کند.

راز موفقیت آدی داسلر یک ماده سری اضافی نیز داشت: او با ورزشکاران دیدار کرد ،

با دقت به گفته های آنها گوش فرا داد و مرتباً مشاهده کرد که چه چیزی می تواند بهبود یابد و یا حتی برای تأمین نیازهای آنها اختراع شود.

بهترین از بهترین باعث اعتماد به آدیداس و بنیانگذار آن شد. و این در طول دهه های بعدی تغییر نخواهد کرد.

یک توپ برای همه

کفش برای برندگان مدال طلا؟

لباس برای رکورد شکن ها؟

حالا ، چطور می شود با آن شروع کرد؟ آن کار را تمام شده فرض کن.

در سال ۱۹۷۰ ، آدیداس برای اولین بار توپ جام جهانی ، TELSTAR را برای جام جهانی ۱۹۷۰ طراحی کرد.

همانطور که از نام TELSTAR پیداست ، توپ برای بهبود دید در تلویزیون سیاه و سفید طراحی شده است.

این آغاز یک همکاری شگفت انگیز با فیفا بود که آدیداس توپ رسمی بازی را برای جام جهانی فوتبال طراحی کند.

ایده Trefoil و المپیک

در سال ۱۹۷۲ با افتتاح بازی های المپیک در مونیخ ، جهان به آلمان روی آورد.

آدیداس درست در زمان برگزاری این رویداد ، آرم جدیدی را ارائه کرد که برای ماندن trefoil در المان بود.

سپس تبدیل به نماد عملکرد شد.

امروز ، مجموعه آدیداس مخفف سبک زندگی و خیابان است. ممکن است زمان تغییر کند ، اما کیفیت سه گانه همیشه باقی خواهد ماند.

تبدیل شدن به یک متخصص واقعی در رشته چند ورزشی

از Herzogenaurach به جهان:

۳خط در طول سال ها به ورزش های بیشتر و بیشتر گسترش می یابد.

این امر در طیف گسترده ای از ورزشکارانی که به آدیداس اعتماد می کنند برای بهتر شدن آنها منعکس می شود:

علاوه بر مظنونان معمول، مانند بهترین بازیکنان فوتبال جهان ، مانند تیم ملی آرژانتین ، رینولد مسنر با کفش های آدیداس کوهنوردی کرد و نادیا کومنسی ژیمناستیک معروف با کفش های ادیداس بارها و بارها نمره کامل ۱۰ را گرفت.

مرگ یک کفاش

آدی داسلر در ۶ سپتامبر ، اندکی قبل از تولد ۷۸ سالگی درگذشت.

مردی که تقریباً به تنهایی صنعت کالاهای ورزشی را تعریف مجدد کرد و با ایجاد یک مایل فاصله با شرکت های دیگر ، معیار را بالا برد.

پایان دوره داسلر آغاز دیگری شد: همسر آدی Käthe ، با حمایت پسرش هورست ، مسئولیت این کار را به دست گرفت.

یک برادر به دنبال راه خود – Reebok در حال حرکت است

۳۰ سال پس از آنكه جو و جف فاستر به شركت پدربزرگ خود تغییر نام دادند ، به معنای واقعی کلمه ریبوك مناسب رهبری بود.
در پی روند تناسب اندام پر رونق ، زنان در سراسر جهان در Reebok Freestyle کار می کنند در حالی که جین میلر متخصص بدنسازی چهره Step Reebok شد.

و این همه چیز نیست…

نوآوری PUMP در سال ۱۹۸۹ به بازارها راه یافت ، و همچنین Reebok را به عنوان یک برند در دیگر دسته ها قرار داد.

رایانه ای برای پاهای شما

امروزه کاملاً رایج به نظر می رسد ، اما در دهه ۸۰ ، یک رایانه متعلق به کفش شما نبود.

اما این موضوع مانع آدیداس نشد.

Micropacer با نوآوری پیش از زمان خود ، سیستمی را ارائه داد که امروزه به عنوان miCoach شناخته می شود که آمار عملکردی را برای ورزشکاران فراهم می کند.

ادغام هنرها و ورزش

هنگامی که گروه هیپ هاپ Run DMC مستقر در ایالات متحده “آدیداس من” را منتشر کرد ، این بود که مستقیماً تعداد افراد زحمتکش در محله های مشکل دار و اشتیاق خالص آنها به کفش ورزشی را نشان داد.

خود آدیداس فقط در مورد این داستان عاشقانه فهمید که گروه در حین کنسرت در مقابل ۴۰٫۰۰۰ طرفدار کفش های ۳ خط را نگه داشت.

این آهنگ تبدیل به یک آهنگ محبوب شد، Run DMC و adidas شرکای غیرمنتظره و بی نظیری شدند.

این ادغام هنر و ورزش نه تنها روند مد روز خیابانی همیشگی را خاموش کرد بلکه باعث تولد تبلیغات غیر ورزشی در صنعت کالاهای ورزشی شد.

پایان DASSLER ERA

مرگ ناگهانی هورست داسلر در سال ۱۹۸۷ ، دو سال پس از درگذشت مادرش Käthe ، برای آدیداس بسیار آزار دهنده بود.

در سال ۱۹۸۹ آدیداس به یک شرکت بورسی تبدیل شد و دختران آدی داسلر سهام خود را در سال ۱۹۹۰ فروختند.

پس از خروج دختران داسلر از شرکت ،آدیداس در حال تغییر رهبری و تصمیمات استراتژیک سوال برانگیز بود.

که باعث ضرر و رکود در سال ۱۹۹۲ شد و شرکت را به ورشکستگی نزدیک کرد.

اما چه کسی عاشق داستان “دوباره برخاستن” نیست؟

استادِ جدیدِ غولِ خواب

رابرت لوئیس-دریفوس. مدیرعامل جدید، کار تقریباً غیرممکنی را آسان کرد.

وی به همراه شریک زندگی خود کریستین تورز ، فهمید که آدیداس تقریباً ورشکسته نیازی به اختراع مجدد ندارد ، بلکه به سادگی به یک جهت جدید نیاز دارد.

او غول خواب را به یک شرکت بازاریابی محور تبدیل کرد و آدیداس را در مسیر رشد هدایت کرد.

در سال ۱۹۹۵ ، شش سال پس از تشکیل شرکت ، آدیداس به بازار آمد و شعار بازاریابی جدید آن نتوانست آنرا بهتر کند.

نوآوری هرگز نمی خوابد

در حالی که این شرکت هنوز با چالش های مالی مقابله می کرد ، یک تیم بازاریابی جدید آدیداس را در مورد آنچه سالها شناخته شده بود ، دوباره مورد استفاده قرار داد: بهتر کردن ورزشکاران.

برخی از معروف ترین نوآوری های آدیداس ، مانند Torsion (1989) ، مفهوم تجهیزات (۱۹۹۱) ، کمپین Streetball (1992) و کفش ورزشی Predator (1994) در این دوره متولد شده اند.

عضو جدید تیم – Salomon به باند پیوست

adidas با بازگشت به مسیر درست ، عضو جدیدی را به تیم خود اضافه کرد.

این شرکت با کسب گروه Salomon و برندهای آن Salomon ، TaylorMade ، Mavic و Bonfire ، نام خود را به adidas-Salomon AG تغییر داد.

خانه شیرین

در سال پذیرش سهم این شرکت در DAX ، که شامل ۳۰ شرکت بزرگ است ،

adidas-Salomon AG خود را متعهد به ریشه های خود کرد.

سال ۱۹۹۸ شروع برای ساخت “دنیای ورزش” ،در پایگاه نظامی سابق ایالات متحده بود که به مقر جدید آدیداس در خارج از هرزوژنوراچ تبدیل شد.

آدیداس در طی سالهای بعد ، دائماً مورد تجدید ، گسترش و نوسازی قرار گرفت تا شرکت به رشد ادامه دهد و کارمندان بیشتری را در خود جای دهد.

یک رهبر خلاق

هربرت هاینر مدیرعامل جدید adidas-Salomon AG شد و با وجود او ، تمرکز این شرکت بیشتر به سمت نوآوری رفت.

ClimaCool (2002) ، adizero (2004) و کفش ورزشی F50 که دقیقاً به وقت جام جهانی ۲۰۰۶ FIFA – . همانند مدیرعامل جدید ، به بازار آمد.

هربرت هاینر این شرکت را از یک رکورد به رکورد دیگر هدایت می کند.

قرن جدید ، تقسیمات جدید

با شروع قرن جدید ، آدیداس دوباره بازار را مهار کرد.

آدیداس علاوه بر ارائه عملکرد ورزشی ، اولین برندی است که در صنعت مد با معرفی بخش جدیدی از سبک زندگی با تمرکز بر روی لباس های خیابانی الهام گرفته از ورزش فعالیت کرد.

در سالهای بعد ، همکاری های جدید با Yohji Yamamoto (2002) و Stella McCartney (2004) به همراه برچسب های مهیج مانند Y-3 (2003) و Porsche Design Sport (2007) به دنیا آمد.

غیرممکن؟ فقط یک کلمه بزرگ است

در یکی از خاطره انگیزترین کمپین های بازاریابی ، آدیداس به بزرگترین ورزشکاران خود از جمله دیوید بکهام ، هاییل گبرسلاسی و محمد و لیلا علی اجازه می دهد تا به این واقعیت برسند که واقعاً غیرممکن وجود ندارد.

این شعار مترادف دستیابی به اهداف شخصی شد.

سالومون تیم را ترک می کند ، ریبوک به خانواده پیوست

یک سال پس از اینکه آدیداس و سالومون راه های جداگانه خود را طی کردند .

هنگامی که مارک های آن (به استثنای تیلور ماد) به Amer Sports فروخته شدند .

آدیداس ، ریبوک را خریداری کرد.

و دو مورد از معتبرترین برند های جهان یعنی Rockport و Reebok-CCM هاکی را گرد هم آورد.

و تبدیل به بهترین شرکت در صنعت کالاهای ورزشی شد.

در ماه ژوئن ۲۰۰۶ ، این شرکت دوباره adidas AG نامگذاری شد.

پیدا کردن هم تیمی های جدید

وقتی شما از قبل عالی هستید ، چگونه بهتر می شوید؟

شما به آموزش ادامه می دهید. یا با کسی که شما و نقاط قوت شما را تکمیل کند می پیوندید؟

در سال ۲۰۱۱ ، آدیداس Five Ten و TaylorMade را خریداری کرد.

در سال ۲۰۰۹ شركت گلف Ashworth و سپس سه سال بعد شركت تجهیزات گلف Adams Golf را به دست آورد .

این ها شركت را برای راه پیش رو بسیار قوی تر كرد.

آنچه جدا نشدنی است،جدا نمی شود.

از دربار گرفته تا راهپیمایی و ورزشگاه تا خیابان برند آدیداس لباس و کفش را برای هر ورزش ، هر مد ، هر سبکی ، خواه یک ورزشکار یا یک مدل لباس ارائه می دهد.

در سال ۲۰۱۱ ، آدیداس برای اولین بار در یک بازار، ورزش ، خیابان و مد را گرد هم آورد

تا به جهانیان بگوید منظور از با همه وجود رفتن چیست.

“همه ” (لیونل مسی ، دیوید بکهام ، کتی پری و درریک رز) با این ایده زندگی می کردند که ، مهم نیست که اهداف یا چالش های شما چه باشد ، برای موفقیت نهایی باید همه آنها را در به دست آورید.

ریبوک روی ریشه های تناسب اندام خود تمرکز دارد

بعد از اینکه ریبوک در دهه ۱۹۸۰ با محصولاتی برای ایجاد تناسب اندام و حرکت هوازی پیشگام در این زمینه بود و به بازاریابی تسلط پیدا کرد .

این شرکت در سال ۲۰۱۱ با CrossFit ، یک برنامه اصلی قدرت و تهویه مطبوع ، همکاری طولانی مدت امضا کرد.

دو سال بعد ، استودیوی دسته های Yoga ، Dance. و ایروبیک را دنبال کرد ، و Reebok دوباره در مسیر بازگشت به بهترین برند تناسب اندام در جهان قرار گرفت.

نوآوری بی پایان

دویدن برای همیشه تغییر کرد.

کلمات بزرگ اگر واقعیت داشته باشند تاریخ به ما خواهد گفت.

adidas کفش دویدن Energy Boost را معرفی کرد که دارای یک ماده کاملاً جدید است.

این ماده با همکاری شرکت شیمیایی آلمانی BASF ایجاد شده است که مزایای نرمی و انعطاف پذیری را برای یک تجربه بی نظیر هنگام دویدن بر خلاف سایر محصولات ایجاد می کند.

باز هم نوآوری

در مارس ۲۰۱۵ ، برنامه ۵ ساله استراتژیک تجارت برای شرکت ارائه شد.

“نوآوری” استراتژی و نگرشی است که آدیداس را به آینده سوق می دهد.

این شرکت هر روز در تلاش است تا به مردم الهام دهد و مردم را آگاه به قدرت ورزش در زندگی خود کند.

این استراتژی ، هویت ورزشی را به لباس های خیابانی و مد می دهد ، زیرا ورزش یک نگرش و یک سبک زندگی است.

هر کاری که شرکت انجام می دهد ریشه در ورزش دارد.

از آنجا که دسته کفش های قهوه ای اساسی برای این استراتژی نبود ،در سال ۲۰۱۵ شاهد واگذاری برند Rockport بودیم.

این امر به شرکت اجازه می دهد تا از پیچیدگی و تمرکز بر روی برندهای adidas و Reebok استفاده کند.

این برند ها با مصرف کنندگان در ارتباط هستند. بنابراین ، موفقیت آنها موفقیت تجارت را مشخص می کند.

با ساختن برند new ، برندهای شرکت نسبت به گذشته به مصرف کنندگان نزدیکتر هستند.

برای دستیابی به این هدف ، این طرح در سه گزینه استراتژیک متمرکز شده است:

سرعت: به اولین شرکت ورزشی سریع تبدیل شوید، سریع در پاسخگویی به نیازهای مصرف کننده ، سریع در تصمیم گیری داخلی.

شهرها: شش شهر کلیدی برای رشد سهم ذهن ، سهم بازار و سهم روند شناسایی شده اند: نیویورک ، لس آنجلس ، شانگهای ، توکیو ، لندن و پاریس.

منبع باز: اولین شرکت ورزشی باشید که از ورزشکاران ، مصرف کنندگان و همکاران دعوت می شود تا جزئی از برندها شوند.

رهبر با یک دیدگاه دیجیتال

پس از گذشت ۱۵ سال ، هربرت هینر در اکتبر ۲۰۱۶ مدال مدیرعامل را به Kasper Rorsted منتقل کرد.

انتقال به آدیداس پس از هشت سال رهبری شرکت کالاهای مصرفی آلمانی Henkel ، Dane با استقبال خوبی در بین کارمندان ، رسانه ها و سرمایه گذاران روبرو شد.

از آنجا که صنایع مد و لباس ورزشی با ادغام سلامتی و تناسب اندام در مفهوم شیوه زندگی ، انقلابی به وجود آوردند .

Rorsted شروع به سوق دادن شرکت به موفقیت های جدید در یک دوره دیجیتالی کرد و با اتکا به استراتژی قبلی ایجاد شده پیش رفت.

تمرکز بر روی رقابت های اصلی

کمپانی Adams Golf و Ashworth با واگذاری نام تجاری هاکی CCM و مارک های گلف خود TaylorMade ، به استراتژی “Creating the New” کمک کرده

و بر اولویت های اصلی شرکت و برندهای اصلی آن متمرکز شدند.

این مقاله توضیحات مختصری در مورد قول صنعت مد و پوشاک یعنی آدیداس بود.

برای آشنایی بیشتر با محصولات این شرکت در مقالات بعدی با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *