تاریخچه فیلا

ریشه های محلی ، جاه طلبی های جهانی

با تاریخچه فیلا آشنا شوید:

مانند بسیاری از مارک های کفش ورزشی جهانی :

تاریخچه فیلا بسیار غنی است که قدمت آن به بیش از صد سال می رسد.

اگرچه ممکن است ریشه های خود را در ایتالیا برقرار کرده باشد .

اما این شرکت به شناخت و گسترش جهانی دست یافته و هم اکنون مقر آن در کره جنوبی است.

با چنین تاریخ گسترده ای ، قطعاً ارزش آن را دارد که زمانی را برای کاوش درباره تاریخ آن بگذاریم.

و این دقیقاً همان کاری است که ما انجام دادیم…

تاریخچه فیلا

سال های اولیه در تاریخچه فیلا:

این همه افتخار در سال ۱۹۱۱ آغاز شد.

هنگامی که دو برادر Fila در شهر Biella ایتالیا، این شرکت را به عنوان تولید کننده پارچه برای شهرهای محلی شروع کردند.

در جستجوی تولید پارچه های لوکس تر ، آنها ترکیب عناصر هنری و کاربردی را ترسیم کردند .

از میهن خود، از سادگی و زیبایی آلپ، تا سیالیت تپه ها در امتداد سواحل مدیترانه الهام گرفتند.

 

رشد این شرکت با نام تجاری Fila ، در طول سال ها ، به طور مداوم متحول شده است.

و به واسطه تحول در فلسفه آنها ، امکان رشد و توسعه به طراح برتر جهانی لباس های ورزشی سطح بالا را دارد که امروزه در آن جای گرفته است.

یکی از بزرگترین تغییرات برای این شرکت در سال ۱۹۲۳ اتفاق افتاد .

که برادران رسماً خود را به عنوان یک شرکت تولید لباس بافتنی تأسیس کردند.

و در ضمن شزیکی را به نام Maglficio Biellese وارد تیم خود کردند.

این امر باعث شد تا تجارت فراتر از شهری که در آن تأسیس شده است ، رشد کند و سرانجام به آنسوی مرزهای ایتالیا گسترش یابد.

دوران رشد و گسترش

چند سال بعد ، این شرکت بار دیگر گسترش یافت و در سال ۱۹۴۲ با شرکت Fratelli Fila ادغام شد.

در سال ۱۹۶۸ ، Giansevero Fila Enrico Frachey را به عنوان مدیرعامل شرکت استخدام کردند.

Frachey دیدگاه Fila را به اشتراک گذاشت و مدیران شرکت کار خود را برای تبدیل این شرکت به یک مارک جهانی لباس ورزشی آغاز کردند .

آنها با فاصله گرفتن از تولید نساجی و لباس زیر که از چند دهه قبل شروع به کار کرده بودند.

کار خود را مجددا آغاز کردند.

 

این شرکت تا سال ۱۹۷۲ به فروش بیش از یک میلیارد لیر و نیروی کار بیش از ۲۵۰ نفر رسیده بود.

این کار تحت هدایت خلاق و مدیریتی Frachey ، انجام شده بود.

همچنین یک  هنرمند و طراح جدید به نام، Pier Luigi Rolando ، و یک مهندس به نام Alessandro Galliano ، برای کمک به چشم انداز جدید این شرکت استخدام شده بودند.

تبدیل شدن به یک برند لباس ورزشی

فیلا هم اکنون  به عنوان یک برند ورزشی ورزشی فعالیت می کند.

یکی از اولین ورزش هایی که Fila هدف فتح آن را داشت ، تنیس بود .

تعداد زیادی از بازیکنان برجسته آن زمان از جمله Bjorn Borg فیلا را تأیید کردند.

در سالهای بعد نیز بوریس بکر ، جنیفر کاپریاتی و مونیکا سلس و کیم کلیستر در فیلا حضور داشتند.

در حالی که این شرکت قادر بود شهرت خود را در دنیای تنیس به نمایش بگذارد ، این برند همچنان در ایالات متحده ، پشت نایک و ریبوک ، همچنان فاقد قدرت فروش است.

 

در سال ۱۹۹۴ ، فیلا با امضای قرارداد همکاری با ستاره NBA ، گرانت هیل ، همراه با اسکی باز برنده جام جهانی ۹۴ ، آلبرتو توبا ، هدف خود را تغییر داد.

این امر باعث تغییر برای این برند شد ، زیرا توان جنگ با نایک و ریبوک را به دست آردند.

از دهه ۱۹۹۰ نیز شاهد یک افزایش بزرگ در فروش در بازار آفریقای جنوبی بودیم.

با پایان دهه ، پس از تسلط بر صحنه تنیس ، شکستن روندهایی مانند کلاه تمام سفید ، این برند بالاخره خود را در سایر رشته های ورزشی از جمله بیس بال ، بسکتبال ، فوتبال و موتور سواری مستقر کرد.

در لوگوی فیلا چه چیزی وجود دارد؟

برای کاوش در مورد تاریخچه فیلا باید به ویژگی های لوگوی آن نیز پرداخت:

در طول ظهور آنها در دنیای ورزش ، فیلا در دهه ۸۰ یک لوگو جدید به ثبت رساند.

لوگو Fila با خلق هنرمندانه حرف F ، ظاهری بسیار آینده نگر و زیبا به دست آورد.

نوار قرمز در F نشان دهنده سرزندگی ، قدرت و شور و اشتیاق است.

از طرف دیگر رنگ آبی نشانگر اعتماد و اطمینان از برند است.

لوگو Fila امروزه به طرز چشمگیری به یاد ماندنی است ، زیرا بار دیگر قصد تسلط بر جهان را دارد.

لرزش در فیلا

شروع قرن جدید برای این شرکت از لحاظ فروش و آگاهی از برند در سراسر جهان دوره ای دشوار بود.

فروشگاه اصلی ایتالیایی ، Holding di Partecipazioni ، این شرکت را به دلیل تعدادی از همکاری ها و تعهدات ناموفق در سال ۲۰۰۳ به صندوق پرچین ایالات متحده ، فروخت.

Cerberus متعلق به Fila از طریق یک شرکت هلدینگ ، بود که هدایت Fila را در سرتاسر جهان به عهده داشت .

بجز کره جنوبی ، که در کره Fila به عنوان یک شرکت جداگانه تحت مجوز فعالیت می کرد.

این امر برای بقای آن بسیار مهم است.

زیرا در سال ۲۰۰۷ ، برند جهانی Fila و تمام شرکتهای تابعه آن توسط شرکت Fila کره به دست آمد.

و آن را به بزرگترین شرکت ورزشی پوشاک کره جنوبی تبدیل کرد.

این شرکت در حال حاضر دارای کلیه حقوق استفاده جهانی از مارک های کفش و پوشاک است.

در همان سال ، Fila با یک سازمان مد با هدف کمک به شرکت ها در تولید محصولات مد روز با کیفیت بالا همکاری کرد.

با این همکاری جدید ، فیلا یکی از مقرهای خود در میلان ، پایتخت های مد جهان را تأسیس کرد.

تولد دوباره

طی چند سال اخیر ، این برند تلاش کرد تا جایگاه خود را در بین رده های برتر کفش ورزشی و پوشاک طراح کسب کند.

در سال ۲۰۱۷ ، همکاری Fila با ، Pink Dolphin Clothing ، سیلوای قفس را تولید کرد .

که در رنگهای سفید و سیاه منتشر شد و تقریباً بلافاصله در فروشگاه ها فروخته شد.

این امر با تأثیر چشمگیر بازگشت برند Fila در مقیاس جهانی ، پس از سال گذشته شاهد رشد حضور آن در بازار آفریقای جنوبی بود و به تاریخ غنی و دلتنگی های خود در این کشور می پردازد.

 

این هم تاریخ شرکتی بود که از بازارهای محلی شروع کرد.

و با فراز و فرود های بسیار ، امروزه به عنوان برندی قدرتمند فعالیت میکند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *